fredag 18 juni 2010

Sommarlov

Idag har Elias varit med i en rullstolsgrupp för första gången. Trött var han, för veckan har varit ansträngande, men hans glädje gick inte att ta fel på. Han har som sagt inte riktigt fått kläm på hur han ska göra med sin rullstol än, men han är på god väg.

Vi har också varit på ortopeden och gjort avgjutningar till ett ståskal. Det var ju en mindre rolig historia, men jag måste säga att det trots allt gick relativt smärtfritt, inte minst för att ortopedteknikern jobbade så snabbt. Om en månad ska det bli klart och jag längtar så. Äntligen ska Elias få stå själv vid vasken och plaska med vattnet så mycket han vill! Ja, han ska väl kunna göra en del annat också, men det där med vattnet, det blir nog bäst!

Nu har vi sommarlov, jag och Elias. Så härligt det ska bli! Vädret kan vi som bekant inte påverka, men det gör inte så mycket, för det jag ser allra mest fram emot är att ha tid till att ligga kvar i sängen på morgonen och bara mysa. Elias tycker om att kramas och pussas precis som jag. Då spelar det inte så stor roll om det regnar ute.




Elias i sitt esse

1 kommentar:

Malin sa...

Hej :) Vad kul att du bloggar och även hittat till min blogg!
Kul och se er härromdagen, man blir alltid lika glad när man ser din solstråle ju :)
kram till er.